منوی دسته بندی

عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون نوآوری و کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان اظهار کرد

عضو هیات رئیسه و رئیس کمسیون نوآوری و کسب و کارهای دانش بنیان اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان اظهار کرد: “زیست‌بوم نوآوری تحریم‌پذیر نیست.”

عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون نوآوری و کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با اشاره به اینکه زیست‌بوم نوآوری در قالب شرکت‌های استارت‌آپی و کسب و کارهای دانش‌بنیان تحریم‌پذیر نیست، اظهار کرد: البته ما در زمینه ارائه محصولات و دست‌آوردهای خود در عرصه جهانی مشکلاتی داریم. 

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته «صحا» در سالن جلسات این صندوق، امضا شد.

احمد شیرزادیان، عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون نوآوری و کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در این مراسم، گفت: زیست‌بوم نوآوری در قالب شرکت‌های استارت‌آپی و کسب و کارهای دانش‌بنیان تحریم‌پذیر نیست. 

وی با اشاره به اینکه زیست بوم کسب و کارهای دانش‌بنیان جهانی است افزود: اگر سیاست‌های ما طوری تدوین شود که بتوانیم زمینه فعالیت در محیط‌ها و فضاهای نوآوری را فراهم کنیم به موفقیت‌های قابل توجهی در این حوزه دست پیدا خواهیم کرد. 

شیرزادیان تصریح کرد: با رونق گرفتن فعالیت‌ها و کسب و کارهای دانش‌بنیان نه تنها نوآوران و فناوران داخلی به توسعه فعالیت‌های خود می پردازند، بلکه با ایجاد زیر ساخت های مناسب شاهد  مهاجرت معکوس نیز خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه زیست‌بوم نوآوری امکان‌پذیری علمی و محاسباتی دارد، گفت: سیاست ما در کمیسیون نوآوری و کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان این است که بستر بهینه‌سازی وتجاری سازی این فعالیت ها را ایجاد کنیم. 

وی در همین رابطه اضافه کرد: در بحث جهانی سازی محصولات دانش بنیان،توجه و احترام به مالکیت معنوی بسیار مهم است و ثبت پتنت و برند سازی باید مورد توجه قرارگیرد.

شیرزادیان با اشاره به اینکه بستر سازی مناسب  معرفی و جهانی شدن شرکت های دانش بنیان  در سر لوحه کار اتاق مشترک قراردارد  امکان ایجاد شرکت های دانش بنیان در عمان به منظور رفع نیازها وتوسعه زیست بوم فناوری در سطح جهانی مهیا است.

وی با بیان اینکه برای زیست‌بوم‌های نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر منابع داخلی می‌توانیم از منابع و اعتبارات بین‌المللی نیز استفاده کنیم، گفت: کشور عمان یک پل ارتباطی با کل جهان است و می‌توانیم از این طریق خود را در سطح رویدادهای بین‌المللی و جهانی معرفی و عرضه کرده و از تکنولوژی‌های پیشرفته دنیا استفاده کنیم. 

رئیس کمیسیون نوآوری و کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان افزود: با توجه به سیاست‌های عرضه در سطح بین‌المللی می‌توانیم از دانش و تکنولوژی روز در سطح کشور بهره بگیریم و  کِشت فراسرزمینی شرکت های دانش بنیان؛ می تواند  رفع محدودیت‌ها صنایع داخلی را در دسترسی به تکنولوژی پیشرفته برطرف کند. 

روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان

نظرات بسته شده است.